Kjøpsbetingelser

Bestilling

Det er lett å handle hesteutstyr på nett. Når du sender inn en bestilling til oss vil du motta en bekreftelse på mail. Målet vårt er å behandle alle bestillinger innen 24t. Noen dager kan være unntak alt etter pågang og sesong. Trenger du noe umiddelbart ring oss så gjør vi det vi kan for å sende samme dag. Bestilling kan også gjøres via mail. 
Ved ønske om personlig service så kan det ringes inn mellom kl. 15.00 og kl. 20.00. 

1. Firma

www.horseshop.no Rype Horseshop AS, organisasjonsnummer: 932755629.

 

2. Priser

Alle priser er i norske kroner, inkludert mva. I handlekurven vises totalsummen, inkludert avgifter som moms, frakt og betaling. 

 

3. Betaling

Betaling gjøres gjennom den valgte betalingsløsningen gjort i kassen, vi har Klarna og Vipps som betalingsløsning. 

 

4. Faktura og delbetaling

I samarbeid med Klarna tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Klarna. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på klarna.no

Ved valg av faktura "Få først,Betal senere" fra Klarna er forfallstiden 30 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Klarna, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Klarna's faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

Klarna's generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling https://www.klarna.com/no/vilkar/

Ved spørsmål knyttet til faktura eller delbetaling se 
https://www.klarna.com/no/kundeservice/

Se også FAQ på klarna.no

 

5. Frakt

Frakt beregnes ut i fra vekt og størrelse på pakken. 
Vi forholder oss til www.posten.no sine fraktpriser for Norgespakke.

5.1 Leveringsmetode

Varene leveres med Posten Bring og leveres på valgt utleveringssted. Ordren leveres hos deg i løpet av 1- 9 dager.

5.2 Retur

Det er kundens ansvar å bære kostnadene knyttet til retur med mindre det foreligger en feil fra selgerens side i forbindelse med bestillingen. 
Retur sendes til:

Inger Alver Gløersensvei 43, 3184 Borre

DET ER IKKE RETUR PÅ SPESIALBESTILTE VARER ELLER SALGSVARER. 

Varer sendt med postoppkrav vil ikke bli hentet ut.

 

6. Skadede varer og reklamasjon

Du kan reklamere på en feil eller skadet varer innen 14 dager. Vilkår for at varene skal kunne byttes, er at de er ubrukte, original- innpakningen er uskadd og faktura/returnota fylt ut. Om returen gjelder en reklamasjon, må varen være rengjort og vasket. Disse regler gjelder uten unntak. Send tilbake pakken i original- innpakningen godt pakket med betalt returfrakt. Pakken må ikke sendes mot postoppkrav.

Har du mottatt feil vare eller en vare er skadet ved levering ta kontakt på mail til Lisa@horseshop.no eller ring/send melding til 99 11 09 46. 

 

7. Mangel ved varen

Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning  fra selgeren.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

7.1 Retting eller omlevering

Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.

7.2 Prisavslag

Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom tingens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.

7.3 Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

 

8. Angre kjøp og penger

Du har rett til å angre kjøpet innen 14 dager etter mottatt vare. Retten kan kun benyttes derom varen kan returneres i originalinnpakning, og er vesentlig uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men kan ikke brukes utover det. Ønsker du å angre kjøpet bruk angreskjema som følger med bestillingen. 

 

9. Plikt, Tilbakebetaling

Hvis du bruker din rett til å avbryte kjøpet vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart vi har mottatt varene i retur.
Det er kundens ansvar å bære kostnadene knyttet til retur med mindre det foreligger en feil fra selgerens side i forbindelse med bestillingen. 

 

10. Personvern, personopplysninger og sikkerhet

I forbindelse med bestilling godtar du at Rype Horseshop lagrer og bruker informasjonen din. Dette gjøres for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. All komunikasjon vi har med deg gjennom mail vil også dokumenteres for å kunne tilby tjenesten du forventer av oss. Din informasjon delt med Rype Horseshop AS vil ikke bli delt til en tredjepart. Under Privacy Act, har du behov, en gang i året, retten til å være en del av den informasjonen vi har lagret om deg. Vi forbeholder oss retten til å bruke e-post og sms for å sende markedsføring og nyhetsbrev.

10.1 Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies), eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre Logg inn detaljer eller handlekurven, mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettsiden vår. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vi bruker ikke cookies for å lagre personlig informasjon.

 

11. Trygghet

Dersom det mot formodning skulle være en feil ved varen, returner den til oss med en kort beskrivelse av problemet. Oppgi også om du ønsker ny vare eller pengene i retur. Viktig: Dersom du ønsker pengene tilbake, husk kontonummer vi skal overføre beløpet til! Faktura gjelder som garantibevis.

 

12. Kontakt og hjelp

Ved flere spørsmål send gjerne en mail til Lisa@horseshop.no eller ring 99 11 09 46 mellom 15.00 og 20.00.

 

 

Sist endret: 25.03.2024 22:02